Firebird Nation banner
1 - 17 of 17 Posts

DesignAlot99

· Registered
1999 Pontiac Firebird Trans Am
36 Posts
Discussion starter · #1 ·
Ik heb een 1999 non-WS6 Trans Am gekocht, en hij is rood met een handgeschakelde 6-versnellingsbak. Het vreemde is dat hij een wit lederen interieur heeft, inclusief de deurpanelen. Is dit een zeldzame configuratie?
Image

Image

Attachments

Trans Am World-bouwgegevens:

Het identificatielabel voor serviceonderdelen kan de bovenste en interieur RPO-codes weergeven. Misschien ook op de raamsticker. De fabrieksservicemanual uit 1999 bevat een definitielijst van RPO-codes. Gratis download aangeboden door lid GaryDoug:

Of ga naar CompNine voor een goedkope afdruk van RPO-codes:

Discussion starter · #4 ·
Trans Am World bouwgegevens:

Het identificatielabel voor serviceonderdelen kan de RPO-codes voor de carrosserie en het interieur weergeven. Misschien ook op de raamsticker. De fabrieksservicemanual uit 1999 heeft een definitielijst met RPO-codes. Gratis download aangeboden door lid GaryDoug:

Of ga naar CompNine, voer het VIN-nummer in voor een goedkope afdruk van RPO-codes:

Cool, bedankt INJUNEER!

Als dat je auto is, toont het een wit dak en interieur.

Ja, interessant. Ik kan online geen witte top vinden om te kopen en deze zwarte te vervangen die momenteel is geĂŻnstalleerd...
Ga ermee naar een goede stoffeerderij voor auto's. Ze hebben toegang tot fabrikanten en leveranciers van cabriokappen die niet online aanwezig zijn.
Er staat toevallig een 94 TA Convertible op Facebook Marketplace die ik al een paar maanden wil kopen (ik wacht tot de prijs daalt), die een gloednieuwe witte top heeft... maar ik wil hem gewoon niet berichten en vragen... LOL!

En als kanttekening... Je wilt echt geen top kopen en hem zelf installeren. Het is veel moeilijker dan YouTube doet voorkomen.

Discussion starter · #9 ·
Breng het naar een goede stoffeerderij voor auto's. Ze hebben toegang tot fabrikanten en leveranciers van cabriokappen die niet online aanwezig zijn.
Er staat toevallig een 94 TA Convertible op Facebook Marketplace die ik al een paar maanden wil kopen (ik wacht tot de prijs daalt), die een gloednieuwe witte kap heeft... maar ik wil hem gewoon niet een bericht sturen en vragen... LOL!

En nog twee andere dingen van belang: Je wilt echt geen kap kopen en hem zelf installeren. Het is veel moeilijker dan YouTube doet voorkomen.
Ten tweede is de kap van de auto waarschijnlijk een beetje goedkoop. Het is te glanzend. Mijn kap ziet er helemaal niet zo uit.
Oké, interessant... bedankt voor de reactie!

Ik heb jaren geleden een paar cabriokappen op mijn auto's geĂŻnstalleerd. Dat wil ik nooit meer doen. Vereist zeker meer expertise dan ik had.

• Like
Reactions: roorancher
Discussion starter · #11 ·
Ik heb jaren geleden een paar cabriokappen op mijn auto's geĂŻnstalleerd. Dat wil ik nooit meer doen. Vereist zeker meer expertise dan ik had.
Ja, het lijkt veel werk te zijn, ik geloof dat het het beste is om het aan de professionals over te laten... Ik zou eerst een nieuwe laklaag laten aanbrengen en dan de kap als laatste laten doen.

Even ter info.. Toen ik ongeveer 2 jaar geleden het dak van mijn '94 liet vervangen, door een garage die al ongeveer 70 jaar bestaat en consistent in handen is van dezelfde eigenaar, kostte het ongeveer $1650.

Ben net op deze thread gestuit – super coole combinatie! Een rode '99 Trans Am met een 6-versnellingsbak en wit lederen interieur klinkt vrij uniek. Ik heb de laatste tijd veel advertenties bekeken en heb er niet veel (zo niet geen) met wit leer gezien, vooral niet met de handgeschakelde versnellingsbak. Weet iemand of dit een speciale besteloptie was of gewoon super ongebruikelijk?

Discussion starter · #15 ·
Ik ben net op dit draadje gestuit – super coole combinatie! Een rode '99 Trans Am met een 6-versnellingsbak en een wit lederen interieur klinkt vrij uniek. Ik heb de laatste tijd veel advertenties bekeken en heb er niet veel (zo niet) met wit leer gezien, vooral niet met de handgeschakelde versnellingsbak. Weet iemand of dit een speciale bestelling was of gewoon super ongebruikelijk?
Hallo. Ik ben niet zeker, maar het lijkt een unieke bestelling te zijn. Ik heb het bouwblad eerder in de post geplaatst, het had zelfs een arktisch wit dak, wat ook zeldzaam lijkt te zijn. Vorige eigenaar heeft het echter vervangen door een zwart dak.

Mooie auto. Arctic White interieurs waren vrij ongebruikelijk. Ik zou me niet al te veel zorgen maken over de kleur van het dak als het een goede vervanging is, maar dat is slechts mijn mening.

• Like
Reactions: DesignAlot99
Zwarte daken zijn altijd de populaire keuze geweest. Mijn 190SL roadster uit 1963 had er een toen ik hem kocht. Ik wilde dwaas genoeg een gebroken witte. De grootste fout ooit gemaakt........ Wacht, de op één na ergste na mijn 3e vriendin ;-)

• Like
Reactions: DesignAlot99
1 - 17 of 17 Posts