Firebird Nation banner
1 - 19 of 19 Posts

provocating

· Registered
1979 transam, 454 engine, holley double pumper, TH400
165 Posts
Discussion starter · #1 · (Edited)
Ik heb video's bekeken over soorten olie voor deze oudere auto's, er lijkt veel discussie te zijn over de vraag of huidige olie goed is voor deze motoren, voornamelijk over minder zink in de huidige olie. Ik dacht eraan om Mobile 1 Classic 10w30 te gebruiken op mijn 454, is daar iets mis mee? Ik woon in een warm klimaat.

Ik heb de transmissie deze week gecontroleerd, th400 en het lijkt een liter te weinig te zijn, is huidige Dexron daarvoor geschikt? Ik weet dat ik de komende maand of twee de carterpan ga laten zakken en alle vloeistof ga vervangen. Ik weet dat het is veranderd, maar omdat de auto zo lang heeft stilgestaan, wil ik liever opnieuw beginnen.

Voordat ik mijn TH-400 liet reviseren, gebruikte ik een Dex/Merc van Valvoline. Na de revisie gebruik ik nu Mobil 1 synthetische transmissievloeistof. Ik gebruik een hydraulische rollen nokkenas, ZDDP is niet zo belangrijk voor mij, dus ik gebruik een goede synthetische olie met de aanbevolen viscositeit voor mijn motor volgens mijn servicehandleiding.

Discussion starter · #3 ·
Voordat ik mijn TH-400 liet reviseren, gebruikte ik een Dex/Merc van Valvoline. Na de revisie gebruik ik nu Mobil 1 synthetische transmissievloeistof. Ik gebruik een hydraulische rollen nokkenas, ZDDP is niet zo belangrijk voor mij, dus ik gebruik een goede synthetische olie met de aanbevolen viscositeit voor mijn motor volgens mijn servicehandleiding.
Ik dacht erover om Valvoline Dex/Merc te gebruiken, is er een reden om dat niet te doen?

Walmart-merk. Het is van een topbedrijf dat is gerebrand. Wij dieseleigenaren sturen onze olie de hele tijd naar een testbedrijf en het staat bovenaan de ranglijsten ten opzichte van alle anderen, en het is goedkoper. SUPER TECH Ik haal 15.000 mijl op veranderingen nadat ik heb gezien dat ik weinig tot geen metaal etc. in de olie heb.

De metaaldeeltjes vertellen niet het hele verhaal, als je de olie zo lang gebruikt, worden de oliemoleculen afgeschoren...conventioneel of synthetisch... Het kan er zelfs nog schoon uitzien, maar de olie is afgebroken. Ik zou niet verder gaan dan 5.000 km met synthetische olie.

Blackstone Labs test het olie op vele categorieën en geeft ons hun suggesties voor kilometers tussen de wissels. Het zijn niet alleen metaaldeeltjes. Alles wat ik weet is dat ik ze betaal en ze geven me advies lol. Als je echter een web search doet op super tech, is het allemaal goed dat ik kan zien.

Discussion starter · #9 ·
De metaaldeeltjes vertellen niet het hele verhaal, als je de olie zo lang gebruikt, worden de oliemoleculen afgeschaafd... conventioneel of synthetisch... Het kan er zelfs nog schoon uitzien, maar de olie is afgebroken. Ik zou niet verder gaan dan 5.000 km met synthetische olie.
Vroeger ging ik langer door, toen ben ik meer gaan lezen. Ik zweer dat autofabrikanten niet willen dat we vloeistoffen verversen, zeker niet vaak. Ik wil niet klinken als de complotdenker in de kamer, maar in 2019, toen ik mijn Mazda 3 kreeg, pompten ze "ververs nooit je transmissievloeistof" met hun skyactive-systeem. Nou, andere merken doen dat nu. En zoals voorspeld, falen de transmissies. Ik ging 10.000 km of meer met mijn olie, nu niet meer. Ik ga terug naar 5-6.000 km tussen de olieverversingen, zelfs met synthetisch. Olie is goedkoop, een nieuwe motor niet.

Ik ben ook voorstander van kortere OCIs. Ik ververs mijn synthetische olie om de 2500 tot 3000 mijl. De oliën van Walmart werden vroeger of worden nog steeds gemaakt door Warren Oil, dat in het verleden goede recensies heeft gehad. Het is een tijdje geleden dat ik op de site van Bob Is The Oil Guy rondhing, maar daar kun je goede info en recensies verzamelen. BITOG voor de korte termijn.

Discussion starter · #11 ·
Ik ben ook voorstander van kortere OCIs. Ik ververs mijn synthetische olie om de 2500 tot 3000 mijl. De oliën van Walmart werden vroeger of worden nog steeds gemaakt door Warren Oil, dat in het verleden goede recensies heeft gehad. Het is al een tijdje geleden dat ik op de site van Bob Is The Oil Guy rondhing, maar daar kun je goede info en recensies verzamelen. BITOG voor de korte termijn.
Kirkland-olie van Costco is uitstekend, maar ze hebben gewoon de shit niet in oudere gewichten, alleen gewichten zoals 0w20

Ik ben ook voorstander van kortere OCIs. Ik ververs mijn synthetische olie om de 2500 tot 3000 mijl. De oliën van Walmart werden vroeger of worden nog steeds gemaakt door Warren Oil, dat in het verleden goede recensies heeft gehad. Het is al een tijdje geleden dat ik op de site van Bob Is The Oil Guy rondhing, maar daar kun je goede info en recensies verzamelen. BITOG voor de korte termijn.
Wow, dat is duur---maar een motor langgg laten meegaan is het misschien wel waard. Zou de moola moeten optellen voor 150.000 mijl veranderingen. 150.00 mijl gedeeld door 3.000 = 50 veranderingen als je het zelf doet is het misschien 45 tot 50 dollar 50 x 45 is 2.250 dollar een gereviseerde motor is meer dus--hangt af van hoe je hem behandelt, ongeacht de soorten en veranderingen van oliën

Discussion starter · #14 ·
Ik rijd maar ongeveer 2500 mijl per jaar, dus ik ververs mijn olie een keer per jaar in mijn garage.
De mijne staat meer stil dan dat hij op de weg is sinds ik hem heb. Ik denk dat ik er 22 mijl mee heb gereden sinds ik hem heb? Maar hé, ik denk dat er licht aan het einde van de tunnel kan zijn. Ik wil het gewoon goed hebben voordat ik ermee rond ga rijden.

Blackstone Labs test het olie op vele categorieën en geeft ons hun suggesties voor kilometers tussen de wissels. Het zijn niet alleen metaaldeeltjes. Ik weet alleen dat ik ze betaal en ze geven me advies lol. Als je echter een webzoekopdracht uitvoert op super tech, is het allemaal goed dat ik kan zien.
Ze testen mogelijk tot op microniveau... wat fantastisch zou zijn. De meeste plaatsen zoeken naar metaal, plastic, gas en koelvloeistof...

Ik wilde het risico niet lopen om @Aus78Formula's draad over peilstokken te kapen, waar je vroeg naar TH-400 filters, dus ik dacht dat ik dit hier voor je zou aanbieden. Zorg ervoor dat je de vloeistofopnamebuis dubbel o-ringt wanneer je je carter laat zakken en onderhoudt. Het helpt om verlies van aanzuiging/stroom te voorkomen.

Discussion starter · #17 ·
Ik wilde het risico niet lopen om het draadje van @Aus78Formula over peilstokken te kapen, waar je vroeg naar TH-400 filters, dus ik dacht dat ik dit hier voor je ter overweging zou aanbieden. Zorg ervoor dat je de vloeistofopnamebuis dubbel o-ringt wanneer je je carter laat zakken en onderhoud pleegt. Het helpt verloren zuiging/stroom te voorkomen.
Dat heb ik ook gelezen. Is dit de ring bovenop de pan, verdubbel ze? Waar krijg je extra's? Ik neem aan dat niet alle o-ringen transmissievloeistof overleven.

De o-ringen gaan op het bovenste gedeelte van de toevoerbuis die in de transmissiebehuizing wordt gestoken. Eén o-ring wordt geleverd met het filter en de pakking in de doos. Ik koop extra nitrilrubber NBR o-ringen bij de bouwmarkt die bestand zijn tegen transmissievloeistof.

1 - 19 of 19 Posts