Firebird Nation banner
1 - 11 of 11 Posts

provocating

· Registered
1979 transam, 454 engine, holley double pumper, TH400
165 Posts
Discussion starter · #1 ·
De speakers dit weekend vervangen, een moer in de kofferbak verloren. Hij viel helemaal links, waar een vak in het metaal zit, ik denk dat hij in de spatbord gaat. Ik reik daar naar beneden en voel zand. Hmm, ik kijk aan de andere kant, meer zand. Ik begon te denken, nou, dit is logisch, ze hebben de auto waarschijnlijk gezandstraald tijdens de renovatie. Ik pak de stofzuiger, bevestig een kleine slang aan het uiteinde en mijn vrouw helpt, zodat we de slang niet over de lak slepen en krassen. We zijn hier ongeveer 5 minuten mee bezig, we komen vooruit, het zit er behoorlijk diep in. Ze springt op, "shit, ik kreeg net een schok". Ik kijk haar aan alsof ze gek is en herhaal wat velen van ons denken: "Schat, auto's zijn 12 volt, tenzij er iets door een transformator gaat die de spanning echt verhoogt, onmogelijk." 2 minuten later krijgt ze weer een schok en weigert ze verder te gaan.

Hmm, oké, laat ik het proberen. Binnen een paar seconden word ik geraakt, ook behoorlijk erg. Ik ga de dyson pakken, denkend dat mijn werkplaatsstofzuiger een probleem heeft, nee, ik kreeg in minder dan een paar minuten 3-4 keer een schok. Ik kijk rond in de kofferbak, de enige draad daar is een set draden in een kabelboom die naar de achterlichten gaan, die wel werken, dus ik denk dat het dat niet is.

Ik lees wat en er is iets dat het Van de Graaff-effect heet, hier genoteerd. Vacuuming Sand with a Shop Vac results in a Van de Graaff generator - shocking - Xevio.us

Gedachten, is dit de meest waarschijnlijke verklaring, of is mijn auto in Christine veranderd?

Discussion starter · #3 ·
Nog nooit van gehoord of meegemaakt... best freaky
De andere optie is dat er iets mis is met de elektrische installatie van de auto, wat voor mij veel minder logisch is, omdat ik weet hoe 12V werkt.

Discussion starter · #5 ·
Opbouw van statische elektriciteit met zand en stofzuigen, ja.
Hoe bizar is dat, we hebben hier serieuze vochtigheid en het heeft het grootste deel van de dag geregend. Ik had gedacht dat het een droge zaak was. Ik vermoed dat de auto een lading heeft opgebouwd, de auto kan niet gemakkelijk ontladen door de banden. Als dat het geval is, zou dat verklaren hoe het bijna onmiddellijk gebeurde toen we van stofzuiger wisselden. Ik moet nog steeds het zand eruit halen, misschien de carrosserie tijdelijk aarden aan het beton?

Drijf een koperen pijp in de grond of klem deze vast aan een buis in uw garage... gebruik startkabels.
'Niet gerelateerd aan auto's, maar ik hoorde een verhaal over een opnamestudio in het centrum van New York, waar elke keer dat ze een stuk apparatuur uit een rek haalden, een grote spanningsontlading plaatsvond. Uiteindelijk werd het herleid tot een radiocommunicatietoren van een taxicentrale aan de overkant van de straat die het gebouw als een grote condensator oplaadde... tot... POW!

Discussion starter · #8 ·
Sla een koperen pijp in de grond of klem deze op een buis als deze zich in uw garage bevindt ... gebruik startkabels.
'niet gerelateerd aan auto's, maar ik hoorde een verhaal over een opnamestudio in het centrum van New York dat elke keer dat ze een stuk apparatuur uit een rek trokken, een grote spanningsontlading zou hebben. Uiteindelijk herleid tot een taxicentrale aan de overkant van de straat, de radiocommunicatietoren laadde het gebouw gewoon op als een grote dop ... tot ... POW !
De radiogolven lieten het gebouw als een condensator werken?

Misschien is het dezelfde reden dat benzinestations willen dat uw jerrycan de grond raakt voordat u deze bijvult.
Elektriciteit is lui en neemt de gemakkelijkste weg naar de aarde. Is er een grote stroomleiding in de buurt van uw garage?

Discussion starter · #11 ·
Misschien is het dezelfde reden dat benzinestations willen dat uw jerrycan de grond raakt voordat u ze bijvult.
Elektriciteit is lui en neemt de gemakkelijkste weg naar de aarde. Is er een grote stroomkabel in de buurt van uw garage?
Helemaal niet.

1 - 11 of 11 Posts